ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(усього
70 год, 2 год на тиждень_)
Кільк годин
|
№
уроку
|
Зміст уроку
|
Дата
проведення
|
5
|
1.
|
Науки,
що вивчають природу.
Методи вивчення природи.
|
|
|
2.
|
Практичне
заняття
Ознайомлення
з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних
карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література
природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо
|
|
|
3.
|
Методи вивчення
природи
|
|
|
4.
|
Обладнання
для вивчення природи.
Практичне
заняття
·
Ознайомлення
з простим обладнанням для природничонаукових
спостережень та дослідів.
Організація спостережень за тілами живої та неживої природи
|
|
|
5.
|
Визначні вчені-натуралісти
Тестовий контроль знань
(Тематична)
|
|
|
6.
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА
НАВКОЛО НАС
Тіла
навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
Практичні роботи
Вимірювання маси та розмірів різних тіл.
|
|
14
|
7.
|
Речовини.
Фізичні властивості речовин.
Властивості твердих тіл, рідин і
газів.
|
|
1
|
8.
|
Атоми і хімічні елементи.
Молекули. Рух молекул. Дифузія.
|
|
2
|
7
|
Різноманітність
речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні
речовини.
Чисті
речовини і суміші.
|
|
3
|
8
|
Способи
розділення сумішей.
Практичні заняття
Розділення
сумішей фільтруванням.
|
|
4
|
9
|
Явища
природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
|
|
5
|
10
|
Фізичні
явища природи. Світлові явища.
Поширення світла. Джерела світла. Сприйняття світла людиною. Значення
світлових явищ для організмів
|
|
6
|
11
|
Теплові явища в природі (випадання
дощу, снігу, утворення та плавлення льоду). Повторюваність явищ
|
|
7
|
12
|
Явища природи. Фізичні явища. Звукові явища,поширення
звуку.
|
|
8
|
13
|
Явища природи. Фізичні явища, їх
різноманітність. (електричні та магнітні)
|
|
9
|
14
|
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння.
Гниття.
|
|
10
|
15
|
Хімічні
явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
|
|
11
|
16
|
Повторюваність
явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.
|
|
12
|
17
|
Міні-проект
Опале
листя: користь чи шкода?
|
|
13
|
18
|
Узагальнення
знань Розв’язування тестів, творчих
завдань.
(Тематична)
|
|
14
|
19
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ
|
|
11
|
|
Небо і небесна сфера. Небесні
світила. Видимі рухи світил.
|
|
1
|
20
|
Поняття сузір’я. Значення зоряного
неба в історії людства.
|
|
2
|
21
|
Практичні заняття
Визначення найвідоміших сузір’їв на
карті зоряного неба.
|
|
3
|
22
|
Небесні тіла. Зоря –
самосвітне небесне тіло.
Відмінності між зорями.
|
|
4
|
23
|
Міжзоряний простір.
Зоряні
системи – галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення галактик
|
|
5
|
24
|
Міні-проект
Світ галактик.
|
|
6
|
25
|
Планети та планетні системи.
Сонячна система.
Відмінності між планетами.
|
|
7
|
26
|
Людина і Всесвіт. Астрономія –
наука, що вивчає Всесвіт.
|
|
8
|
27
|
Методи та засоби астрономічних
досліджень.
|
|
9
|
28
|
Міні-проект Космос далекий і близький.
|
|
10
|
29
|
Контрольна
робота№1
|
|
11
|
30
|
РОЗДІЛ
ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|
16
|
|
Гіпотези та сучасні уявлення про
виникнення Землі.
|
|
1
|
31
|
Форма і розміри Землі.
|
|
2
|
32
|
Внутрішня будова Землі.
|
|
3
|
33
|
Рухи Землі. Пори року.
|
|
4
|
34
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та
місячні затемнення.
|
|
5
|
35
|
Способи зображення Землі.
|
|
6
|
36
|
Масштаб.
|
|
7
|
37
|
Практичне заняття:
·
Знаходження
на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.
|
|
8
|
38
|
Практичне заняття:
·
Знаходження
на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів.
|
|
9
|
39
|
Ґрунт, його значення. Утворення
ґрунту.
|
|
10
|
40
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом.
Міні-проект
·
«Професія» дощового
черв’яка.
|
|
11
|
41
|
Повітря – суміш газів. Значення
повітря.
Властивості повітря.
|
|
12
|
42
|
Вода на Землі. Властивості води.
Три стани води. Кругообіг води.
|
|
13
|
43
|
Вода – розчинник. Розчинні й
нерозчинні речовини. Розчини в природі.
|
|
14
|
44
|
Значення води у природі.
Використання води людиною.
|
|
15
|
45
|
Міні-проекти
·
Краплина,
або «Де ми втрачаємо воду?»
|
|
16
|
46
|
Узагальнення вивченого
|
|
15
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище
життя організмів
|
|
1
|
47
|
Організм і його властивості.
Клітинна будова організмів.
|
|
2
|
48
|
Різноманітність організмів:
Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії
|
|
3
|
49
|
Практичні заняття
·
Визначення
назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою
атласів-визначників.
|
|
4
|
50
|
Міні-проект (за вибором)
·
Бактерії
корисні та шкідливі.
|
|
5
|
51
|
Умови життя на планеті Земля.
Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
|
|
6
|
52
|
Пристосування організмів до
періодичних змін умов середовища.
|
|
7
|
53
|
Різноманітність
середовищ життя.
|
|
8
|
54
|
Наземно-повітряне
середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.
|
|
9
|
55
|
Водне середовище життя.
Пристосування організмів до життя у воді.
|
|
10
|
56
|
Ґрунтове середовище
життя. Пристосування організмів до
життя у ґрунті.
|
|
11
|
57
|
Вплив на організми чинників живої
природи. Взаємозв’язки між організмами.
Співіснування організмів.
|
|
12
|
58
|
Угруповання організмів.
Екосистеми.
|
|
13
|
59
|
Рослинний
і тваринний світ своєї місцевості.
Практичне заняття
·
Ознайомлення
з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
|
|
14
|
60
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до
зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
|
|
15
|
61
|
Узагальнення вивченого
|
|
6
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
|
1
|
62
|
Людина – частина природи. Зв’язок
людини з природою.
|
|
2
|
63
|
Зміни в природі, що виникають
унаслідок природних чинників і діяльності людини.
|
|
3
|
64
|
Міні-проекти (за вибором)
·
Чи
не перетвориться Земля на пустелю?
|
|
4
|
65
|
Екологічні проблеми та їх
розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і
опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).
|
|
5
|
66
|
Охорона природи. Червона книга
України.
|
|
6
|
67
|
Заповідники,
заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
|
|
7
|
68
|
Контрольна робота №2
|
|
8
|
69
|
Дослідницький практикум
Дослідження екологічних проблем
своєї місцевості.
|
|
9
|
70
|
Повторення вивченого
Узагальнення знань
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар